0 van 15 Vragen gedaan
Vragen:
Je hebt de quiz al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Quiz is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de quiz te starten.
U moet eerst het volgende invullen:
0 van 15 Vragen vragen juist beantwoord
De tijd is verstreken
Als een medewerker zonder ervaring binnenkomt en wordt opgeleid tot een zelfstandig werkende medewerker dan doorloop je volgens het situationeel leiderschapsmodel een viertal fasen door. Zet onderstaande 4 fasen in de juiste volgorde:
View Answers:
Welk leiderschapsstijl hoort bij de 4 fasen?
Veel sturing – weinig ondersteuning
|
|
Veel sturing – veel ondersteuning
|
|
Weinig sturing – veel ondersteuning
|
|
Weinig sturing – weinig ondersteuning
|
|
Situationeel leiderschap gaat uit van verschillende ervaringsfasen van een medewerker van start naar zelfstandig functionerend. Welke 2 gedragsvormen moet je als leidinggevende afwisselend toepassen in de verschillende fasen?
Wat vertel je bij het geven van positieve feedback?
[Er zijn meerdere juiste opties mogelijk].
Waar of niet waar: Negatieve kritiek leveren is gelijk aan negatieve feedback geven.
Welke stelling is juist?
Bij het geven van feedback heeft de ontvanger geen bijdrage.
Welke uitspraak is het meest waar?
Welke feedback openingszin is het beste?
Hoeveel procent van onze communicatie is NON-verbaal?
Medewerkers moeten zich veilig voelen om feedback te geven en niet het gevoel hebben dat ze er op worden afgerekend.
|
|
Medewerkers moeten er voor open staan om feedback te ontvangen. Er moet bereidheid zijn om te leren. Is dit niet het geval dan heeft een goed feedbackgesprek geen zin.
|
|
Ken je die mensen die heel graag hun eigen kennis willen etaleren? Vervelende mensen. Het draagt veel meer bij als collega's je echt willen helpen. Alleen dan groei je als team.
|
|
Geef zo snel mogelijk je feedback. Als je wacht met de feedback dan is de kans op onduidelijkheid of zelf irritatie groot.
|
|
View Answers: